2020

Konkurrens- och Marknadsrättsliga Föreningens föreningsmöte med årsmöte den 17 november.

Konkurrens- och Marknadsrättsliga Föreningen vill varmt tacka talarna: Niklas Briselius & Tobias Eltell, Sveriges Annonsörer samt Ulrica Bååthe & Ludwig Kollberg, Preem för mycket intressanta föredrag.

Föreningen vill också tacka alla deltagare för innehållsrika diskussioner!

___________________________________________________________________________

Årets första föreningsmöte den 16 januari 2020 hos Advokatfirman MarLaw

Konkurrens- och Marknadsrättsliga Föreningen vill varmt tacka talarna: Linn Morin & Sara Yng, Sandart & Partners, Gunilla Welander, Reklamombudsmannen, Ulf Bernitz, Stockholms Universitet och Cecilia Torelm Tornberg, Julia Asplund & Sandra Hanson, Advokatfirman MarLaw för ett mycket intressant seminarium. Seminariet behandlade domen från Patent- och marknadsöverdomstolen (PMÖD) mellan Konsumentombudsmannen (KO) och Alexandra Media Sweden AB (Alexandra Media) vars företrädare är den kända influencern Alexandra Nilsson som gått under pseudonymen ”Kissie” samt nätverket Tourn Media AB (Tourn Media).

Föreningen vill även tacka alla deltagare för innehållsrika diskussioner och ser fram emot nästa tillfälle.

För att ta del av presentationerna klicka HÄR

För att ta del av domen klicka HÄR