Besök hemsidan   |   Avregistrering   |   Utskriftversion

Föreningen och Baker & McKenzie Advokatbyrå välkomnar medlemmar till möte den 11 maj. Peter Ohrlander från GD Konkurrens talar om "EU-kommissionens förvärvskontroll - aktuell utveckling" därefter bjuds det på lättare buffé samt dryck .

Föreningsmöte kl. 17.00 - 18.30

Därefter bjuds det på lättare buffé samt dryck kl. 18.30-19.30

Seminarium kl 17.00-18.30
Peter Ohrlander från GD Konkurrens talar om "EU-kommissionens förvärvskontroll - aktuell utveckling". Peter är Policy Analyst vid direktorat A/2 och ansvarar för policyfrågor inom EU:s förvärvskontroll. Peter redogör för den aktuella utvecklingen inom EU-kommissionens förvärvskontroll samt ger en inblick bakom kulisserna på GD Konkurrens för att närmare förstå hur de jobbar med förvärvsärenden och andra konkurrensrättsliga ärenden.

Anmäl dig senast den 8:e maj genom att skicka dina kontaktuppgifter till svar@marknadsratt.se. Du behöver inte vara medlem i Konkurrens- och Marknadsrättsliga Föreningen eller LIDC för att delta men nya medlemmar är givetvis välkomna! Kontakta Cecilia Torelm Tornberg, Advokatfirman för Marknadsrätt, för mer information.

EU-kommissionens förvärvskontroll - aktuell utveckling

Baker & McKenzie Advokatbyrå ,
Vasagatan 7, Stockholm.

Onsdagen den 11 maj 2011.
Möte med middag 17.00-19.30.

Senast den 8 maj till svar@marknadsratt.se. Uppge namn och kontaktuppgifter. När du fått en bekräftelse av oss är din anmälan bindande men inte personlig varför du/företaget kan välja att skicka någon annan istället. Informera oss om eventuella ändringar och uppgifter på nya personen.

Vid frågor ta kontakt med Cecilia Torelm Tornberg, 08-23 07 35, Antalet platser är begränsat.

Konkurrens- och Marknadsrättsliga Föreningen har till ändamål är att främja intresset för och kunskapen om svensk och internationell konkurrens- och marknadsrätt. Föreningen best år av ett drygt hundratal medlemmar som bland annat anordnar möten och föredrag samt stödjer forskning och utbildning på det marknadsrättsliga område.

LIDC, International League of Competition Law, är en internationell oberoende vetenskaplig förening som bildades 1930 och verkar för en tillbörlig konkurrens på den gemensamma marknaden. Föreningen anordnar bland annat en årlig internationell kongress och tar beslut i frågor relaterade till otillbörlig konkurrens och konkurrensrätt. LIDC publicerar även tidskriften RIC som innehåller artiklar om den senaste utvecklingen inom konkurrensrätten.

Konkurrens- och Marknadsrättsliga Föreningen, c/o Advokatfirman Konsultbyrån för Marknadsrätt AB, Sveavägen 31, Box 3079
S-103 61 Stockholm, Telefon: +46 (0)8-23 07 35, Telefax: +46 (0)8-796 75 33, www.marknadsrattsforeningen.se